Według danych Eurostatu, Wielka Brytania jest czwartym rynkiem dla polskich przewoźników pod względem wielkości realizowanych usług. Na wyspie wkrótce zostaną wprowadzone nowe procedury, dokumenty i związane z nimi koszty. To oczywiście kolejne konsekwencje brexitu. Czy jednak zmiany koniecznie należy postrzegać jako negatywne? Wszak polskie firmy transportowe dowiodły już nie raz, że potrafią odnaleźć szansę tam, gdzie inni dostrzegają wyłącznie przeszkody.
W związku z wprowadzaniem w życie postanowień pakietu mobilności, transport popularnymi "busami", czyli pojazdami o DMC od 2,5 do 3,5 tony, na terenie UE będzie mógł być wykonywany wyłącznie po otrzymaniu licencji. Będzie to proces kosztowny, ale i czasochłonny. Informacje o tym, dlaczego warto zainteresować się pozyskaniem licencji już teraz, w artykule.
Polecamy także artykuł oraz wywiad na temat zmian w zarządzie Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. Organizacja ta reprezentuje niezależny rynek motoryzacyjny, często wspierając także firmy działające w branży transportowej.
Z poważaniem
Witold Hańczka
TruckFocus.pl |