System zdalnego sterowania ciężarówką, który jeszcze kilka lat temu wydawał się jednym z bardzo dalekich do zrealizowania projektów, jest już obecny w niektórych seryjnie produkowanych pojazdach i coraz chętniej wykorzystywany w budownictwie. Czy wizja ciągników siodłowych sterowanych nie z kabiny kierowcy, lecz biura firmy transportowej jest równie nieodległa? Między innymi o tym rozmawialiśmy z Piotrem Wernerem z Volvo Trucks Polska.
Wiemy już, gdzie będzie zlokalizowana produkcja ciężarówek elektrycznych marki Nikola, przeznaczonych na rynek europejski. Po nawiązaniu przez Amerykanów współpracy z firmą IVECO, prace nad projektem przyspieszyły. Szczegóły w artykule.
Polecamy także wywiad z Kingą, kobietą, która udowadnia, że ani płeć ani drobna postura nie są przeciwwskazaniami do pracy w charakterze kierowcy ciężarówki, nawet jeżdżącego na tzw. „kurtynach”.
Z poważaniem
Witold Hańczka
TruckFocus.pl |