Producenci części do pojazdów ciężarowych spoglądają w przyszłość z pewną dozą niepewności. Firmy dostarczające swoje produkty na pierwszy montaż muszą obecnie przygotowywać się na zaoferowanie rozwiązań zarówno do pojazdów napędzanych silnikiem Diesla, jak i hybrydowych, elektrycznych czy wodorowych - nie wiadomo bowiem, które źródło napędu stanie się popularne w przyszłości.
Podobnych dylematów brakuje na aftermarkecie - minie sporo czasu nim nowe typy napędów ciężarówek zostaną spopularyzowane i trafią do warsztatów naprawczych. Nie oznacza to jednak, że na rynku wtórnym wystarczy oferować wciąż te same rozwiązania. Przeciwnie, branża oczekuje udoskonalania rozwiązań fabrycznych pod względem szybkości i prostoty montażu, trwałości czy przewidywalności. Byliśmy z wizytą w siedzibie firmy Schaeffler w Langen, gdzie dowiedzieliśmy się, na czym polega rozwiązanie FAG RIU, czyli kompaktowe łożysko naprawcze koła. Zachęcamy do lektury tego artykułu oraz pozostałych publikacji.
Z poważaniem
Witold Hańczka
TruckFocus.pl |