Być może jesteśmy u początku końca ery diesla w transporcie, jednak na jej ostateczny kres poczekamy jeszcze długo. Tak przynajmniej twierdzi Zbigniew Kołodziejek z firmy DAF, którego zapytaliśmy o przyszłość rynku pojazdów. Argumenty są proste i czytelne - dla diesla nie ma w tej chwili dobrej alternatywy. Silnik wysokoprężny nadal daje najniższy koszt przejechanego kilometra. Wykorzystanie innych, alternatywnych napędów spowodowałoby znaczny wzrost kosztów transportu, na co świat obecnie nie może sobie pozwolić. Zachęcamy do lektury całego wywiadu.
Postrzeganie diesla jako głównego paliwa transportu nie przeszkadza grupie Paccar (do której należy m.in. DAF) w pracy nad innowacjami. Koncern zaprezentował właśnie w Las Vegas trzy zeroemisyjne ciężarówki. Szczegóły w artykule.
Z poważaniem
Witold Hańczka
TruckFocus.pl |